Vi är partipolitiskt och religiöst obunden.
"Hur får våra sökare hjälp? " Nedan framgår exempel på hur vi har kommit att hjälpa 2 familjer, en ensamstående dam och en hemlös.
Ex.
- Pga. familjens brist på ekonomiska medel för ny heminredning och dylikt. Bilderna under ansökan, hembesöket och synen på hemmavarande möbler, som den söndrig soffan som står i vardagsrummet, halva hyllor och halv taskigt bord. Fläckig och sunkig stor säng, madrasser på golvet till barnen, En väldigt gammal kylskåp som troligtvis (enligt vår uppfattning) får elräkningen att skjuta upp i summor varje månad. Eftersökte vi därför Möbler, kläder, skor, mat, leksaker och elektronik för familjen och medtog detta hjälppaket förra månaden (feb).
- Ekonomin hindrar barnen i hushållet från att kunna ha födelsedagsfirande som jämnåriga klasskamrater. Samt hindrar barnen ifrån att gå på vännernas födelsedagsfirande (förståeligt om familjen inte har råd med presenter, i en värld där tomma händer är närmast ett brott). För att ge barnen en möjlighet att glädjas över detta, har vi genom olika bidrag och sponsorer, upprättat en stor födelsedagsfest för barnen. Vi har köpt presenter, tårta, ballonger mm, som hör till födelsedagsfirande och förgyllt dagen för 2 underbara barn och alla deras vänner.
- En ensamstående dam som inte har råd med en ny tv efter att hennes 20" tv gått sönder ansöker om hjälp. Hon önskar inte mycket, förutom en tv och önskar hellre att mer hjälp går till andra som har det sämre ställ (omtänksamt av henne). Smiling Coast har därför köpt en tv till kvinnan och förgyllt hennes vardag med det stödpaketet. Pga. sin ekonomiska situation, har vi uppgraderat hennes tv från 20" till 42". Vi vill göra skillnad.
- Smiling Coast kom i kontakt med den hemlösa individen ute på gatan. Efter utbytte av information, lite förtroende för varandra, erbjöds hen mat från närliggande restaurang. Därefter erbjöds den hemlöse att få åka taxi hem till givaren. Att behöva övertala taxichaufförerna att ta med en till synes hemlös resenär, var i tanken lätt men i praktiken nästan omöjligt och kanske den svåraste utmaningen, när det kommer till detta fall. Taxi 1 nekade att köra duon. Taxi 2, lika så. Taxi 3 lika så. Den hemlöse fick därför skamligt vänta vid ett hörn tills givaren hade löst taxi situationen, med en 4e bil, kommit överens med chauffören och sedan väntat så taxametern tickat lite gran "i väntan på en medresenär". Efter en stund hämtades bidragstagaren. Väl hemma erbjöds bidragstagaren rena kläder, logi och givaren tvättade samtliga av bidragstagarens kläder, som hen hade i påsar. Bidragstagaren fick förutom sina egna kläder, extra kläder, underkläder, sovplats, mat värme och tak under 3 nätter.
Varje fall och situation är olik den andre. Därför innehåller också stödinsatsen olika gåvor, beroende på den sökandes behov och situation.
Vi strävar efter att ge familjen el individen en möjlighet att kunna göra eller få det, som dem annars inte själva skulle ha råd eller möjlighet att utkämpa.
Våra insatser och hjälppaket, baseras helt och hållet på gåvorna och summorna som våra bidragsgivare skänker till Smiling Coast. Vi gör alltid vårt bästa, men lyckas inte alltid lösa alla områden som våra sökare önskar, men vi gör den skillnad vi kan för dig som stödinsatsen blir aktuellt för. Våra bidragstagare är aldrig återbetalningsskyldiga på något sätt.
Hoppas vi kunnat ge en tydliggörande bild på hur vår stödinsats fungerar.
- För att kunna veta hur vi kan hjälpa just dig så behöver vi därför underlag på hur din situation ser och och vad du skulle önska att din hjälppaket innehåller.
Vi vill inte kränka våra sökare eller utsätta någon för obehag, men Smiling Coast kan komma att göra hembesök för att se hur din situation ser ut.
Tyvärr har det förekommit att sökare uppvisat foton och historier som inte överstämt med sökandes verkliga livssituation. I det fall att det framkommer att sökande medvetet försöker bedra Sweet Coast givmildhet, kommer vi att göra en polisanmälan, återkräva stödpaketet och resekostnader.
Våra hembesök är inte för att fastställa den sökandes trovärdighet utan för att få en uppfattning om den sökandes situation, för att kunna bidrag på bästa möjliga sätt.
Charity Smiling Coast lägger inte ut några bilder, namn el personuppgifter utan den sökandes medgivande. Vi arbetar ALLTID konfidentiellt och respektfullt gentemot alla våra sökare.
Fb @csc1love
Ditt bidrag gör stor skillnad
Våra 4 ledstjärnor består av
Allas lika värdeInkluderaRespektMedkänsla
VILL DU VARA MED OCH BIDRA
Vänligen uppge dina kontaktuppgifter och vi återkommer till dig så snart vi kan.
Telefonnummer kan du bifoga i meddelande fältet.